zdrava hrana, dobro zdravlje…

Suvo grozdje za Zdrava hranaDanas

Često promenljivo raspolozenje i tegobe koje nastaju možete ublažiti jenim sastojkom kji imate kod kuće a niste znali da može pomoći u ovakvom slučaju.
Istraživanja su pokazala da u ovom slučaju suvo grožđe je pravi ekspert za rešavanje ovog problema!
Možete da pripremite i jedan ukusni napitak koji zaista će da Vam pomogne!

Stavite 2.5 dl crnog vina da se kuva zajedno sa tri suve smokve i jednu šaku suvog grožđa. Kuvajte sve dok smesa ne postane kao gusti sirup.

Uzimajte po jednu supenu kašiku uvek kada vam dodje pameti, u toku celog dana.
Praktikujte da jedete suvo grožđe ujutro.

Možete da ga pomešat uz musli, ili sa nekom voćnom salatom.

Oglasi

 

Ako ste uznemireni zbog visokog krvnog pritiska, svakako se mora promijeniti prehrambene nav ike i iznad svega, kako bi se smanjila potrošnja soli i masti i povećati unos vode. Pored već poznatih saveta koji će spriječiti nastanak “tihog ubice”, pomoći će Vam zdrava hrana.

Cimet

Cimet za Zdravahrana danas

Nekoliko studija je potvrdila da sistolicki (gornji) i dijastolichki (donji) pritisak kod odraslih osoba može se smanjiti uz pomoć cimeta.

Ukoliko ubacite pola kašičice cimeta u svakodnevnom meniju, lakše ce te kontrolisati krvni pritisak. Instant efekt uzeti malo cimeta u prahu, podrzhete ga u usta i progutati.

Luk

Luk zena za Zdrava hrana danas

Češnjak snižava pritisak odmah. On djeluje na krvne sudove, tako da ih opušta i širi krv lakše cirkuliše i tako se smanjuje krvni pritisak.

Instant akciju i odmah smanji pritisak, pojedite sirovi češnjak sa kruhom ili usitniti ga u salatu ili obrok.

Narodna prica kaze: jedna jabuka na dan i doktor dalje od kuce.  A i sama nauka je dokazala da je jabuka zaista zdrava.  Ne  sadrzi masnoce, ima mnogo pektina (rastvorljiva vlakna koja smanjuju holesterol) i vitamin C. Najnovija istrazivanja holandskih lekara su pokazala da ovo voce sadrzi veliku kolicinu flavonpoida, jedinjenje koje stiti srce.  Zbog toga oni preporucuju da se svaki dan jede bar po jedna jabuka i tako smanji rizik od srcana oboljenja, naucno potvrdjujuci ono sto je nas narod od uvek znao!

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

ga(‘create’, ‘UA-41136230-1’, ‘wordpress.com’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

Kako protiv gripa…

Sokom od povrca protiv gripa
Ne postoi lek protiv virusa, ali ima nacina kako sebi olaksati situaciju nakon pojave prvih simptoma gripa. Koristite sokove od povrca! Sluzokoza nosa moze se namazati sokom od mrkve ili svekla, a pomocice i limun u kombinaciji sa medom(jedna kasika keda i sok iz jednog limuna). Ukoliko imate i povecanu temperaturu (iznad 38 stepeni) i treba da se preznojite, pomocice vam i caj od lipe i boza sasladjen sa medom ili drske od visnje zasladjene sa slatkom od maline. Dobro ce doci i cajevi od kantariona, kamilice, nanu, sipaka,  maline ili od crne ribizle.

Proteini smanjuju apetit
Najnovija istrazivanja svetskih strucnjaka za pravilnu ishranupotvrdjuju da oni koji za rucak pojedu visokoproteinske produkte, kao sto su riba ili meso, za veceru, po pravilu za veceru unose 30 % manje kalorija od one koi za rucak konzumiraju drugu hranu. Razlog za to su proteini koi u mozgu oslobadjaju hormone, a oni smanjuju apetit i daju osecaj za sitost.

Mali trikovi za dobar ukus

Brokula                           Brokula umesto mesa!

Iako siromasna kalorijama, brokula je riznica zdravlja, a njena hranjlivost se ne gubi ni nakon smrzavanja. Nazalost, ovo povrce kod nas je nepravedno zapostavljeno, i pored toga sto su istrazivanja pokazala da sadrzi materije koje preventivno deluju protiv kancerogenih oboljenja. Ukusna i zdrava jela od ovih zelenih loptica mogu se pripremati na mnogo nacina, ali najbolja su kuvana na paru, zato sto u tom slucaju se smanjuje nivo loseg holesterola u krvi. Ovo povrce poseduje i proteine, pa ukoliko se jede sa zitaricama, maze biti zamena za porciju mesa. Sadrzi i malo masti, a mnogo vlakana, tako sto zasicuje, i ne ostavlja osecaj mucnine u zelucu.

                                                                                           Persun protiv modrice

PersunZa nesmasne, koji kuci cesto nalecuju na razne prepreke i pri tome zaradjuju modrice preporucuje se da kuci nikad ne ostanu bez svezeg persuna u kuhinji. Zasto, listovi ove zacinske biljke imaju izobilje sastojaka koji pomazu da se tkivo skupi i da sa krvarenje iz kapilara smanji, pa zbog toga pomazu da modrice brze prodju. Za oblogu je potrebno da listove cpersuna dobro istucate, postavite na gazu i postavite na mesto gde ste se povredili.

                                                                

                    Kiseli produkti

ParadajzPonekad obroci spremljeni od paradajza mogu biti previse kiseli. Bas zbg toga, kad
koristite kisele produkte u njih dodajte neki neutralizator kiseline. Na primer,stavite jednu kasiku sode bikarbone u sos od paradajza. Iz istog razloga kuvari vole da dodaju secer, on takodje, moze da smanji kiselost paradajza u sosevima ili salate.

                                                                                                                                                      Zamena za brasna
Riba przena

Ukoliko treba da przite ribu, a kuci vam nestalo brasna, onda u momentu kada spustate ribu u tavu prenazite je pivom ili jednostavno potopite je. Tako spremljena riba bice mnogo ukusnija i hrckavija.

Male tajne za dobro zdravlje

 

Upotreba ulja
Upotrebljavajte posudja koja se ne lepe, u kojima mozete da spremate
hranu sa malo ili da uopste ne koristite ulje. Kad spremate soseve, umesto maslaca ili ulja stavite malo pilece supe ili vino.

Uklanjanje mrlje
Gazirana mineralna voda moze da ukloni mrlje sa odece, stolnjake, a moze
ukloniti i mrlje i sa slavine za cesme i ucinice da budu sjajnije.

Frizider
Nikada nemojte da ostavljate vrucu hranu u frizider. Hrana koja nije sasvim
ohladjena povecat ce temperaturu u frizideru, pa ce mu trebati mnogo vise vremena i struje da bi se ponovo ohladio na potrebnu temperaturu. Pored toga, ostavljanje tople hrane u frizideru moze povecari temperaturu do nivo koje dovodi do kvarenje drugih produkata koji se nalaze u njega.