zdrava hrana, dobro zdravlje…

Hrana koske cuva

maslinovo-ulje17 Maslinovo ulje najverojatnije je najpoznato po tome da je zdravo za srce, da
smanjuje rizik od pojave raka dojke, da poboljsva kozu i kosu. Tim spanskih eksperata ga preporucuju za jacanje kosti.

Prilikom istrazivanja su ispitani 127 muskaraca na uzrast od 55 – 80 god. Oni koji su jeli mediteransku hranu obogacenu maslinovim uljem pokazali su visoki nivo osteokalcina ukrvi.

,,Uzimanje maslinovog ulja moze delovati i preventivno u sprecavanju osteoporoze” izjavio je vodeci autor studije d-r Hose Manuel Fernandes – Real. Po njemu, ovo je prvo ispitivanje koje dokazuje da maslinovo ulje cuva koske i to preko krvnih markera.  Pretodna ispitivanja su pokazala da maslinovo ulje pomaze preventivno protiv osteoporoze posto je bolest manje napadala mediteranske zemlje za razliku od ostatka Evrope. To sto svetski eksperti preporucuju cesce konzumiranje maslinovog ulja ne znaci da ga zamenimo vodom vec samo da ga cesce unosimo u ishranu.

,,Maslinovo ulje ne nadoknadjuje kalcium i vitamin D”,  kaze d-r Kit Tomas Ajub, profesor amerikanskog medicinskog fakulteta. Ali, kako on objasnjava, ukoliko uspemo da unesemo sve tri istovremeno, onda je sigurno da cemo imati zdrave kosti.

dodatni produkti

Soja                        – Soja, produkti od soje bogati sa proteinima preporucuju se za povecanje kalvcijuma. Prosecna odrasla osoba dnevno treba da unosi oko 1.000 mg. od ovog esencijalnog nutrijenta. Solja za kafu puna sojinih zrna sadrzi 261 mg. kalcijuma i 108 mg. magnezijuma.

masnija riba, vitamin D pomaze za lakse upijanja kalcijuma, pa zato jedna mala porcija lososa dnevno odlicno ce delovati na nase kosti. Odraslim osobama vitamin D potreban je oko 600 internacionalne jedinice (IU) dnevno, a jedna porcija lososa sadrzi 450 IU, dok konzerva tune 70 IU.

Banana                                                              – banane, ovo tropsko voce poznato kao zlatni rudnik za kalijum, no cesto ga nemozte naci na lsti za zdrave kosti, mada 422 mg. kalijuma nije kolicina koja se treba ignrirati.

krompir, ispitivanja su pokazala ishrana bogata kalijumom moze nadomestitinedostatak kalcijuma. Proscna odrasla osoba ima potrebu od 4.700 mg. kalijuma na dan. Jedan krompir srednje velicine ima 542 mg.

Bademi     – bademi, jatkasti plodovi su slicni kao i maslinovo ulje. Saka badema moze sadrzati do 80 mg. kalcijuma i 80 mg. magnezijuma, sto je isto tako vazno za jacanje kostiju. Odraslim osobama potrebno im je od 300 do 400 mg. na dan.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

%d blogeri kao ovaj: